Wednesday, February 18, 2009

Cinema! cinema! cinema!


Aku rasa didalam bulan ni adalah bulan yang paling kerap aku pegi menonton wayang. Malam semalam pun dah si Y tu ajak, maka malas nak dgr dia berleter jadik aku pun teman lar dia tgk wayang. Sampai jer kat sunway piramid kitaorg terus naik kat level yg ada tgv tu. Pergh.. byk2 list kat situ aku tak tahu nak tgk citer ape. Salah satu sebab coz mostly citer yg ditayang kan tu dah aku tgk. Tukang jaga kaunter tiket wayang tu pun dah cam muka aku rasanyer coz sebelum ini dalam seminggu mesti dua kali aku kuar gi tgk wayang.

Ketika aku dan si Y tu pening nak memilih citer ape yg patut ditgk, aku terpandang la poster besar citer The Curious Case of Benjamin Button. Jadik tanpa syak wangsangka lg aku pun decide la nak tgk citer tu. Si Y bukan main seronok, coz hero citer tu adalah abg Brad Pitt a.ka. En. Troy. Hahaha.

Berlatar belakangkan era perang dunia pertama dan kedua, citer ni mmg tak bosan sgt la nak ditonton, especially kalu org tu minat sgt lakonan brad pitt ni. Aku amat suke sekali jalan citer ni. Satu persatu jalan citer dia cuba membantu penonton menghayati siapakah Benjamain button ni. Biar aku citer skit, Benjamin button ni adalah seorg yang dilahirkan yang tidak normal seperti bayi2 lain. Beliau dilahirkan dengan sifat janggal, dimana dia terpaksa mengalami masa tua dahulu dan sehingga la dia menjadi muda dan kemudian kanak2 dan seterusnya bayi yg comel.

Apapun aku bagi 5 bintang la kat citer ni. Best yang amat. Citer ni lain dari yang lain dan dengan skrip yang genius.

Pergi la nonton ya.. sokong la industri Hollywood.

1 comment:

  1. elelele...

    ape pule sokong industri hollywood? sokongla industri urban. by then mmg quality kite berbeza. hehe. dan at last, mai dapat juge bace cerite selain dari bolaspeak disini. coolnye. hihi.

    btw..si Y itu male or female? wew....gosip best. =p

    ReplyDelete